Celem konferencji jest wieloaspektowa i interdyscyplinarna debata nad zagadnieniami dotyczącymi współdziałania i współdzielenia na poziomie indywidualnym, wewnątrzorganizacyjnym oraz międzyorganizacyjnym.
We współczesnym świecie coraz większego znaczenia nabierają dobra niematerialne, a także pozaekonomiczne formy kapitału, takie jak kapitał społeczny bądź kulturowy. Mimo kurczenia się różnego typu zasobów surowcowych w skali świata, powstaje coraz więcej zasobów niematerialnych. Konsekwencją tego są dylematy dotyczące zarówno ich redystrybucji, jak i wykorzystania. Wyzwaniem staje się również aktywizowanie jednostek, podmiotów gospodarczych i instytucji publicznych do współdziałania w celu efektywniejszego, bardziej sprawiedliwego i dającego satysfakcję dostępu do zakumulowanego kapitału we wszelkich jego formach.
Ponieważ zjawiska te zachodzą na wielu płaszczyznach, organizatorzy konferencji zapraszają do udziału i dyskusji przedstawicieli różnych dziedzin nauki, w szczególności socjologii, psychologii, zarządzania, prawa oraz ekonomii. Formuła konferencji przewiduje również udział praktyków inicjujących współpracę i współdziałanie między obywatelami, przedsiębiorstwami, instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi.
1. Człowiek w sytuacji współdziałania i współdzielenia się
| 1 |
Alternatywy wobec konsumpcjonizmu a współdziałanie na rzecz ograniczenia negatywnych skutków rozwoju cywilizacyjnego |
| 2 |
Społeczne, psychologiczne i kulturowe uwarunkowania współpracy i współdzielenia się |
| 3 |
Praca człowieka w kontekście współdziałania i współdzielenia się |
| 4 |
Współwytwarzanie kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego |
| 5 |
Zaufanie jako kluczowa determinanta współdziałania |
2. Współpraca w zarządzaniu przedsiębiorstwami
| 6 |
Czynniki wzmacniające i osłabiające współpracę w przedsiębiorstwach |
| 7 |
Zdobywanie przewagi konkurencyjnej a procesy równoważenia w sieciach społecznych |
| 8 |
Partycypacja pracownicza w innowacyjności a opór wobec zmian |
| 9 |
Dzielenie się wiedzą i jego konsekwencje dla zarządzania przedsiębiorstwem |
| 10 |
Nowe formy współdziałania w środowisku pracy |
3. Potencjał współdziałania i współdzielenia się w instytucjach publicznych i organizacjach społecznych
| 11 |
Aktywizacja obywateli do współdziałania na rzecz rozwiązywania kwestii społecznych i gospodarczych |
| 12 |
Skuteczność działania ruchów społecznych i organizacji społecznych na rzecz zrównoważenia społecznego, ekonomicznego i środowiskowego |
| 13 |
Ruch spółdzielczy i jego funkcje we współczesnym świecie |
| 14 |
Pozaekonomiczne (pozarynkowe) aspekty dzielenia się dobrami w ramach współdziałania instytucji i obywateli |
4. Współpraca i współdzielenie się w sytuacji lockdownu
| 15 |
Komunikacja interpersonalna oraz integrowanie zespołów pracowniczych w pracy zdalnej |
| 16 |
Koordynacja działań i podejmowanie decyzji w przestrzeni wirtualnej |
| 17 |
Konsekwencje ograniczenia bezpośrednich kontaktów międzyludzkich dla współpracy i współdzielenia się dobrami w biznesie i instytucjach publicznych |
| 18 |
Szanse i zagrożenia w obszarze współpracy w zespołach w pracy zdalnej |